Grzegorz Kobierski

tel. kom.: +48 603 636 888

E-mail: grzegorz.k@rbpolska.pl

ODDYMIANIE

Dym jest przyczyną 90% wypadków śmiertelnych powstających w czasie pożaru. Odpowiednie zatem ukierunkowanie oraz usuwanie dymu i ciepła ze strefy objętej pożarem zapewnia utrzymanie warstwy o niewielkim zadymieniu dając możliwość sprawnej ewakuacji. Istnieją potwierdzone korzyści stosowania systemów oddymiania które oprócz wspomagania ewakuacji ludzi z budynków ułatwiają gaszenie pożaru, obniżają temperaturę konstrukcji stropowych, opóźniają rozprzestrzenianie się pożaru w kierunku poziomym w znacznym stopniu ograniczając straty materialne.

Służymy Państwu pomocą w zakresie wyboru właściwego systemu oddymiania, doboru urządzeń oraz fachowego ich zainstalowania i uruchomienia. 

OPIS

Klapa dymowa z napędem pneumatycznym

PRZEZNACZENIE

Klapy z napędem pneumatycznym jako podstawowy element grawitacyjnego systemu oddymiania wykorzystywane są do oddymiania dużych obiektów handlowych, produkcyjnych i magazynowych.
Zapewniają również dodatkowe doświetlenie oraz po zamontowaniu dodatkowego siłownika elektrycznego - możliwość przewietrzania.

BUDOWA Budowa klapy
WERSJE

W zależności od wysokości podstawy:
Standardowa wysokość naszych podstaw stalowych to 350 oraz 500 mm, a podstaw laminatowych 300, 500 lub 150 mm w przypadku klap montowanych na wymurowanych cokołach.

W zależności od kształtu podstawy:
Standardowo podstawa skośna lub podstawa prosta. Geometria podstaw została doświadczalnie tak dobrana, aby zapewnić jak najmniejsze opory przepływu gazów pożarowych.

W zależności od wymiaru i parametrów aerodynamicznych.

W zależności od funkcji dodatkowych:

  • Z wiatrownicami
  • Jedno lub dwuskrzydłowe
  • Z funkcją przewietrzania po zastosowaniu dodatkowego siłownika elektrycznego
NAPĘD

Napędy otwierające klapy dymowe pneumatyczne zbudowane są w oparciu o siłowniki pneumatyczne z mechanicznym ryglowaniem po pełnym otwarciu oraz kompletem dźwigni umożliwiających otwarcie klapy do kąta 165 stopni. Napęd zamontowany zostaje trwale do podstawy klapy i poprzez odpowiednią konsolę do trawersu skrzydła uchylnego.
W skład napędu klapy wchodzi również mechanizm automatycznego jej wyzwalania zamontowany na cokole klapy. Składa sie z termo-wyzwalacza, naboju z CO2 i fiolki termo-czułej.

ZASADA DZIAŁANIA

Otwarcie alarmowe klap następuje automatycznie po osiągnięciu określonej temperatury w przestrzeni poddachowej. Elementem powodującym otwarcie klapy jest energia uwolnionego dwutlenku wegla zgromadzonego w naboju CO2, który umieszczony jest w termo-wyzwalaczu na podstawie klapy. Zakres temperatur w jakich ma nastapić otwarcie klapy uzależniony jest od zastosowanego termo-bezpiecznika - najczęściej 68 lub 93 stopni C.